امضای تفاهم‌نامه همکاری انجمن آموزش عالی ایران و انجمن مطالعات جهان اسلام

امضای تفاهم‌نامه همکاری انجمن آموزش عالی ایران و انجمن مطالعات جهان اسلام

به‌منظور همکاری در حوزه‌های مشترک علمی تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن مطالعات جهان اسلام و انجمن آموزش عالی ایران منعقد شد.
انجمن مطالعات جهان اسلام به عنوان یک نهاد علمی، سیاسی و اجتماعی برای تحلیل اتفاقات و وضعیت جهان اسلام به تحولات حوزه دانشگاه و آموزش عالی در ایران و سایر کشورهای جهان اسلام نیز توجه دارد و نهاد علم را بستر مناسبی برای توسعه همکاری و تعامل دقیق و منطقی بین این کشورها می­‌داند. بر این اساس و با توجه به شأن تخصصی انجمن آموزش عالی ایران، تفاهم‌نامه‌ای در راستای علایق مشترک این دو انجمن در حوزه دانشگاه و آموزش عالی منعقد شد تا زمینه همکاری‌های سازنده در این خصوص فراهم گردد.


این تفاهم‌نامه در نشست مشترک دکتر محمدرضا حاتمی، رئیس انجمن مطالعات جهان اسلام و دکتر رضا مهدی، نماینده انجمن آموزش عالی ایران در ۶ ماده و برای یک دوره چهار ساله، مورخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱  در دفتر انجمن مطالعات جهان اسلام منعقد شد.

سخنرانی علمی مجازی «چارچوب سنجش تأثیر پژوهش در ایران»

سخنرانی علمی مجازی «چارچوب سنجش تأثیر پژوهش در ایران» با سخنرانی دکتر بهروز رسولی، عضو هیئت علمی ایرانداک برگزار می‌شود.

به گزارش «روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» سخنرانی علمی «چارچوب سنجش تأثیر پژوهش در ایران» با سخنرانی دکتر بهروز رسولی، استادیار پژوهشکده جامعه و اطلاعات ایرانداک روز دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این سخنرانی به تاثیر پژوهش، اهمیت سنجش تاثیر پژوهش، و شاخص‌ها و سنجه‌های سنجش تاثیر پژوهش پرداخته خواهد شد.

این سخنرانی دوشنبه ۱۰ بهمن از ساعت ۱۱ تا ۱۲، به صورت مجازی در پیوند http://vc4.shiraz.pw/irandoc2/ برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در تاریخ 3 تا 4 اسفندماه برگزار می گردد.

نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با عنوان: برنامه درسی و مسئولیت اجتماعی در تاریخ 3 تا 4 اسفندماه برگزار می گردد.

نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با عنوان: برنامه درسی و مسئولیت اجتماعی

️کتاب “مسئله مدرسه؛ بازاندیشی انتقادی در آموزش و پرورش ایران” به قلم دکتر نعمت‌الله فاضلی به تازگی توسط انتشارات هوش ناب منتشر شده است.

این کتاب قصد دارد به بازاندیشی و بازخوانی انتقادی «آموزش و پرورش» بپردازد و میزان اثربخشی آموزش مدرسه‌ای را با نگاهی انتقادی واکاوی کند. نویسنده می‌خواهد به فعالان حوزه آموزش و پرورش، کنش‌گران نظام آموزشی و جامعه‌شناس‌ها کمک کند تا وضعیت نظام آموزشی و مدرسه‌ها را درست و دقیق تحلیل کنند و برای مشکلات موجود راه‌حلی بجویند. کتاب پیش‌رو فصل‌های گوناگونی دارد که نام برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: مرگ مدرسه یا سوژه مرگ؛ مسئله معلمی؛ بحران بی‌سوادی در ایران؛ چرا باید باسواد شویم؟ ؛ سواد انتقادی.

دکتر غلامرضا ذاکرصالحی عضو هیئت مدیره انجمن آموزش عالی ایران:

️کتاب “مسئله مدرسه؛ بازاندیشی انتقادی در آموزش و پرورش ایران” به قلم دکتر نعمت‌الله فاضلی به تازگی توسط انتشارات هوش ناب منتشر شده است.

️دکتر فاضلی همه ما را به خواندن این کتاب دعوت کرده است.این عادت پسندیده را وی همیشه در مورد پدیده کتاب داشته است؛دعوت به خواندن ونقد.

️دکتر فاضلی را از سال 1377 می شناسم. زمانی که رئیس مرکز پژوهشهای بنیادی بود. درهمان نشست اول  در خیابان دمشق که ساعتها بطول انجامید. او را مردی فاضل و اندیشمند و جستجوگر و مسئول دیدم که دغدغه ایران دارد و پرسشها و نقدهای جدی مطرح می کند. همین روحیه و نشاط درسال1401 نیز در ایشان و اثر جدیدشان موج می زند.

️ادامه مطلب  در لینک زیر

https://drive.google.com/file/d/1LA8p7Tv8jIjVOlMZL9ob9gzPGWzK1IH4/view?usp=drivesdk

 یادداشت تحلیلی دکتر صالحی عمران در روزنامه فرهیختگان تاریخ شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱

 یادداشت تحلیلی دکتر صالحی عمران در روزنامه فرهیختگان تاریخ شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱




 یادداشت تحلیلی دکتر صالحی عمران در روزنامه فرهیختگان تاریخ شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱

 با موضوع ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی

 لینک مطلب در صفحه دانشگاه روزنامه فرهیختگان|تاریخ:1401/10/10 | صفحه:5
🌏https://farhikhtegandaily.com/universitynewspaper/3772/5/

اطلاعیه: سخنرانی علمی مجازی «بررسی و بازنگری ساختار طبقه‌بندی موضوعی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه (گنج)»

سخنرانی علمی مجازی «بررسی و بازنگری ساختار طبقه‌بندی موضوعی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران(گنج)» با سخنرانی دکتر فریبرز درودی، عضو هیئت علمی ایرانداک برگزار می‌شود.

به گزارش «روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» سخنرانی علمی «بررسی و بازنگری ساختار طبقه‌بندی موضوعی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران(گنج)» با سخنرانی دکتر فریبرز درودی، استادیار پژوهشکده علوم اطلاعات ایرانداک روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در این سخنرانی به ویژگی‌های ساختار موضوعی پایگاه گنج، و چگونگی ساختار نهایی موضوعی پرداخته خواهد شد.

این سخنرانی دوشنبه ۲۶ دی از ساعت ۱۱ تا ۱۲، به صورت مجازی در پیوند http://vc4.shiraz.pw/irandoc2/ برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

 

کارگاه آنلاین «آماده‌سازی دانشکده‌های مهندسی به منظور اجرای طرح اعتباربخشی آموزشی»

ویژه استادان، مدیران، برنامه‌ریزان، متخصصان و کارشناسان مهندسی و آموزش عالی

🗓 شنبه ۱۷ آبان، ساعت ۱۷ تا ۲۰

در این وبینار، مباحثی از جمله ضرورت اجرای طرح اعتباربخشی آموزشی در دانشکده‌های مهندسی، آشنایی با نظام اعتباربخشی بین‌المللی ABET، شاخص‌های عملکرد آموزشی و پژوهشی، و تجربه‌های موفق دانشگاه‌ها مطرح خواهد شد.

👨‍🏫 مدرس:

دکتر وحید تقی‌خانی

استاد دانشگاه صنعتی شریف و مدیر اعتباربخشی دانشگاه سنت توماس

👥 با همکاری مشترک:

مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی

انجمن مهندسی شیمی ایران

انجمن آموزش عالی ایران

🔗 ثبت‌نام در کارگاه: https://B2n.ir/ju4302

□ انجمن آموزش‌ عالی ایران با همکاری مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی برگزار می‌کند:

¤ سلسله نشست‌های بازاندیشی سنوات دوره کارشناسی:
(نشست چهارم)

• دکتر پرویز ساکتی، عضو شورای راهبری و سیاستگذاری شبکه متخصصان آموزش عالی

• دکتر ابراهیم صالحی عمران، استاد دانشگاه مازندران

• دکتر مقصود فراستخواه، استاد مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی

• دکتر نعمت الله عزیزی، استاد دانشگاه کردستان

• دکتر علی خورسندی طاسکوه، رئیس انجمن آموزش عالی ایران

¤ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی
¤ زمان: سه‌شنبه، ششم آبان ماه ۱۴۰۴، ساعت ۱۰ تا ۱۲
¤ لینک مجازی:

https://guest.irphe.ac.ir

¤ مکان: تهران، خیابان نلسون ماندلا (آفریقا)، کوچه گلفام، پلاک ۷۰، مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی

□ انجمن آموزش‌ عالی ایران با همکاری مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی برگزار می‌کند:

¤ سلسله نشست‌های بازاندیشی سنوات دوره کارشناسی: تجربه دانشجویی (نشست سوم)

• دکتر اکرم اسمعیلی یدکی، دانش‌آموخته دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه تهران

• علیرضا میرجمهری، دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطبایی

• مهسا رشیدی، دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه خوارزمی

• علی تابع، کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشگاه علامه طباطبایی

• اسرا خلج، دانشجوی کارشناسی مدیریت آموزش سازمانی، دانشگاه تهران

¤ دبیر نشست: دکتر فرناز عین‌خواه، نایب‌رئیس انجمن آموزش عالی ایران

︎ با حضور:

•  دکتر علی خورسندی طاسکوه، رئیس انجمن آموزش عالی ایران

¤ شیوه برگزاری: حضوری
¤ زمان: سه‌شنبه، ۲۹  مهرماه ۱۴۰۴، ساعت   ۱۰ تا ۱۲
¤ مکان: تهران، خیابان نلسون ماندلا (آفریقا)، کوچه گلفام، پلاک ۷۰، مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی

¤ سلسله نشست‌های تحلیلی حل مسائل کشور

□ پژوهشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری انجمن آموزش‌عالی ایران و مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی برگزار می‌کند:

¤ سلسله نشست‌های تحلیلی حل مسائل کشور

• دکتر تیمور محمدی

• دکتر مهدی قاسمی

• دکتر مصطفی سرگلزایی

• دکتر محمد نقی زاده

• دکتر افشین حیدر پور

با حضور دکتر شجاع احمدوند

¤  شیوه برگزاری: حضوری

•  زمان: دوشنبه، ۱۴ مهرماه، ساعت ۱۰_۱۲

•  مکان: دهکده المپیک، پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی،  حوزه ریاست سازمان مرکزی،  سالن خرد

¤ سلسله نشست‌های بازاندیشی سنوات دوره کارشناسی (نشست دوم)

□ انجمن آموزش‌عالی ایران با همکاری مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی برگزار می‌کند:

¤ سلسله نشست‌های بازاندیشی سنوات دوره کارشناسی (نشست دوم)

¤ با حضور:
• دکتر علیرضا صادقی
• دکتر مرتضی طاهری
• دکتر نعمت‌الله موسی‌پور
• دکتر غلامرضا یادگارزاده
• دکتر علی خورسندی طاسکوه

¤  شیوه برگزاری: حضوری و مجازی

•  زمان: سه‌شنبه، ۱۵ مهرماه، ساعت ۱۷_۱۵
•  مکان: تهران، خیابان نلسون ماندلا (آفریقا)،  کوچه گلفام،  پلاک ۷۰، مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی
• لینک مجازی:

🌐
https://guest.irphe.ac.ir

□ انجمن آموزش‌عالی ایران با همکاری مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی برگزار می‌کند:

¤ سلسله نشست‌های بازاندیشی سنوات دوره کارشناسی

¤ با حضور:
• دکتر غلامرضا ذاکرصالحی
• دکتر علی خورسندی طاسکوه
• دکتر رضا مهدی
• دکتر مریم حسینی لرگانی
• دکتر فرهاد ابراهیم‌آبادی

¤  شیوه برگزاری: حضوری و مجازی

•  زمان: سه‌شنبه،  ۱ مهرماه، ساعت ۱۲-۱۰
•  مکان: تهران، خیابان نلسون ماندلا (آفریقا)،  کوچه گلفام،  پلاک ۷۰، مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی
• لینک مجازی:

🌐
https://guest.irphe.ac.ir

نشست تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش‌عالی

دانشگاه قم با همکاری انجمن آموزش عالی ایران برگزار می‌کنند: 

نشست تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش‌عالی

¤ سخنرانان:

• دکتر رضا منیعی عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی  آموزش‌عالی

•  دکتر محمد حسینی مقدم عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و تمدنی وزارت علوم 

• دبیر اجرایی: دکتر زهرا معارف‌وند

 ¤  سه‌شنبه ۴ شهریور ساعت ۱۷:۰۰ 

¤  لینک حضور مجازی در نشست:
https://vclass.qom.ac.ir/conferenceoneducaticonsiderationsintheageofarti

اجتماع‌سازی علم و ترویج گفتمان‌های علمی در جامعه و اثرگذاری در سیاستگذاری‌های اجتماعی از اهداف کلیدی و اغلب مکنون انجمن‌های علمی است

دکتر علی خورسندی، رئیس انجمن علمی آموزش عالی ایران:

• انجمن‌های علمی پیشینه‌ای قریب به پانصد سال دارند. از منظر جامعه‌شناسی علم، این سنخ از انجمن‌ها اصولا دو رسالت اصلی را دنبال می‌کنند. رسالت اول انجمن‌ها، «تخصصی» است و هدف آن توسعه و ترویج دانش‌های حرفه‌ای و ارتقای اجتماع کنشگران متخصص است. ماموریت تخصصی انجمن‌ها در قالب رویدادها و شیوه‌های متنوعی انجام می‌شود؛ برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و سمینارهای حرفه‌ای، انتشار مجلات و نشریات علمی، اجرای طرح‌ها و ‌پروژه‌های پژوهشی، ارتباط و تعامل با سایر انجمن‌ها و موسسات علمی و تخصصی داخل و خارج از کشور‌از جمله اقدامات متعارف  انجمن‌های علمی هستند.

• رسالت دوم انجمن‌های علمی معطوف به منافع «عمومی» است. اجتماع‌سازی علم و ترویج گفتمان‌های علمی در جامعه و اثرگذاری در سیاستگذاری‌های اجتماعی از اهداف کلیدی و اغلب مکنون انجمن‌های علمی است. به عبارتی، حساسیت علمی و سیاستی، و کنشگری خردمندانه به رویدادهای اجتماعی و کج‌روی‌های احتمالی نهادها و سازمان‌های جامعه از اهداف عمومی و اجتماعی انجمن‌های علمی است.

• انجمن آموزش عالی ایران با سه دهه فعالیت سازمانی و تجربه نهادی یکی از شناخته‌شده‌ترین انجمن‌های علمی کشور است که در هر دو رسالت «تخصصی» و «عمومی» دستاوردهای ارزشمند و قابل اعتنایی را به ارمغان آورده است. ثمرات ارزنده و اثرگذاری‌های اجتماعی انجمن آموزش عالی و کنشگری حرفه‌ای و خردمندانه اعضای هیئت مدیره و مدیران پیشین آن، بویژه تلاش‌ها و دوراندیشی‌های جناب آقای دکتر صالحی عمران و سایر اعضا و اساتید گرامی ستوده و مشکور است.

• فصل جدید انجمن آموزش عالی با انباشتی از دانش‌ها و انرژی‌های جدید و توانمندی‌های علمی و تجربی اساتید و محققان شناخته‌شده آموزش عالی آغاز می‌شود. با علم به اینکه آموزش عالی یک حوزه مطالعاتی و تخصصی چند‌رشته‌ای است و فعالیت‌ها و پیامدهای آن به کلیت نهاد آموزش عالی ایران معطوف است، کنشگری حرفه‌ای و عضویت فعال متخصصان و محققان حوزه‌های مختلف دانشگاهی را بیش از گذشته می‌طلبد. برای تقویت سازمانی و توسعه نهادی انجمن و گسترش فعالیت‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی آن، بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی و دانشی شبکه‌ای از کنشگران آموزش عالی در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و تخصصی و در نتیجه گسترش عضویت و کنشگری آزاد در انجمن ضروری است.

• از پرودگار بزرگ می‌خواهیم ما را در این آزمون خطیر یاری و موفقیت عطا فرماید.

نتایج انتخابات اعضای هیئت مدیره جدید انجمن آموزش عالی ایران

مورخ روز ۲۳ تیرماه ۱۴۰۴، ذیل برگزاری جلسات مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی انجمن علمی آموزش عالی ایران،  انتخابات اعضای هیئت مدیره انجمن با حضور اعضای پیوسته مجمع صورت گرفت و نتیجه انتخابات به شرح ذیل می‌باشد:

۱. دکتر علی خورسندی طاسکوه (رئیس انجمن)
۲. دکتر فرناز عین خواه (نایب رئیس )
۳. دکتر اباصلت خراسانی (عضو اصلی)
۴. دکتر رضا منیعی (خزانه دار)
۵. دکتر حمیدرضا آراسته (عضو اصلی)
۶. دکتر یوسف محب زادگان (عضو اصلی)
۷.دکتر سعید غیاثی ندوشن (عضو اصلی)
۸. دکتر مریم حسینی لرگانی (عضو علی البدل)
۹. دکتر غلامرضا ذاکر صالحی( عضو علی البدل)
۱۰. دکتر افشین حیدر پور (بازرس اصلی)
۱۱. دکتر حسین مولایی (بازرس علی البدل)